vrijdag, maart 29

Online marketing inzetten voor je makelaardij

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ook de wereld van makelaars wordt steeds digitaler. De meeste mensen die vandaag de dag op zoek zijn naar een huis, zullen hun zoektocht online beginnen. Ze bezoeken verschillende websites om zo te kijken welke huizen er zoal te koop aangeboden worden. En doordat klanten steeds meer online op zoek gaan naar een nieuw huis. Is een goede online marketingstrategie voor makelaars haast niet meer weg te denken. Maar hoe zet je online marketing nu precies in als makelaar? Je leest het hier!

Zorg voor een gebruiksvriendelijke website

Heb je weleens gemerkt dat je een website bezoekt, maar je hier alleen maar frustraties van krijgt? Zo kan het laden lang duren of worden foto’s niet goed weergegeven. Als makelaar wil je dit koste wat kost voorkomen. Want je website is het belangrijkste van je gehele online marketingstrategie. Het vorm als het ware de basis en die moet natuurlijk goed zijn. Zorg er dan ook voor dat je website snel laadt, dat de foto’s van huizen snel en goed worden ingeladen en dat de bezoekers alle informatie kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Hierbij is het slim om het maken van de website uit te besteden. Dit kan bij een bedrijf zoals https://gmu.online. Dit is een marketing bedrijf waar je ook terecht kunt voor het ontwikkelen van een kwalitatieve website.

Zorg voor een gebruiksvriendelijke website

Google Ads

Google Ads dient altijd onderdeel te zijn van je online marketingstrategie. Het is namelijk een uitstekende manier om leads te genereren voor je makelaardij. Met Google Ads adverteer je direct in Google. En omdat dit de meest gebruikte zoekmachine is in Nederland, zul je ongetwijfeld veel potentiële klanten kunnen bereiken. Wil je Google Ads inzetten? Dan is het raadzaam om een Google Adwords specialist in te schakelen. Zo’n specialist kan een Adwords landingspagina voor je maken. Dit is een pagina waarop bezoekers worden omgezet in leads. Let er bij het kiezen van een Adwords specialist op dat je een expert inschakelt. Bij voorkeur kies je dus een bedrijf dat Google partner in Nederland is. Dit wil zeggen dat het bedrijf regelmatig gecontroleerd is door Google op de kwaliteiten die ze hebben.

Creëer waardevolle blogs

Door waardevolle blogs te schrijven, kun je ervoor zorgen dat je website hoger zal ranken in Google. En dit zal voor de nodige bezoekers zorgen. Het mooie hieraan is dat deze bezoekers zonder kosten naar je website zullen komen. Zo maken ze kennis met je bedrijf. En kun je ze mogelijk omzetten tot leads. Zorg er dan wel voor dat de content waardevol is, zodat de bezoeker er daadwerkelijk iets aan heeft. Zo maak je niet alleen een goede indruk, maar is de kans ook groter dat de blog het goed zal doen in Google.

Creëer een social mediastrategie

Een social mediastrategie hoort absoluut bij de online marketingstrategie van een makelaardij. Met social media is een makelaar in staat om op goedkope wijze contact te houden met de doelgroep. Zo ben je in staat om nieuwe huizen te plaatsen en zullen geïnteresseerden je makelaardij op de voet volgen. Je creëert naamsbekendheid en het kan zelfs voor directe verkopen zorgen.

Share.

About Author

Leave A Reply